اگرچه بازیهایی نظیر Watch Dogs 2 و Dishonored 2 نسبت به نسخههای پیشین خود عملکرد ضعیفتری را به نمایش گذاشته اند اما آمار و ارقامها نشان میدهند که سال 2016، برای حوزه گیمینگ و بازیهای دیجیتال، به ویژه بازیهای اختصاصی سیستمهای خانگی سال بسیار موفقیت آمیزی بوده است. در ادامه با جزییات بیشتری از وضعیت بازارهای بازی و گیم در حوزههای PC، موبایل و کنسول در سال 2016 همراه خواهید بود.
![](http://www.shahrsakhtafzar.com/fa/images/95/10/jsm/PC%20gaming-2.jpg)
براساس اطلاعاتی که به تازگی از سوی موسسه SuperData Research در حوزه گیمینگ و بازیهای رایانهای منتشر شده است، صنعت گیمینگ در حوزه PC توانسته است از ماه ژانویه تا نوامبر سال 2016، چیزی در حدود 35.8 میلیارد دلار درآمد کسب کند و از این نظر در حوزههای مختلف گیمینگ جایگاه دوم را بدست بیاورد. با توجه به این مطالعات جایگاه اول و سوم در این رقابت به ترتیب به گیمینگ در حوزه دستگاههای قابل حمل و کنسول تعلق گرفته است.
براساس این اطلاعات، بازیهای موفقی همچون Pokémon Go و Clash Royale سبب شدهاند که صنعت گیمینگ گوشیهای هوشمند و دستگاههای قابل حمل بتواند در سال 2016 چیزی در حدود 41 میلیارد دلار درآمد را از آن خود کند. علاوه بر این، سال 2016 سال خوبی برای گیمینگ در حوزه کنسولهای بازی بوده است و کمپانیهای بزرگی همچون سونی، مایکروسافت و نینتندو توانستهاند کاربران خود را برای صرف هزینهای 6.6 میلیارد دلاری تشویق نمایند.
آمار و ارقام منتشر شده از سوی SuperData Research نشان میدهد که درآمد حاصل از فروش بازیهای PC در سال 2016 چیزی در حدود 5.4 میلیارد دلار بوده است و در این بین، بازی Overwatch با فروش 586 میلیون دلاری سهم عمدهای در این موفقیت داشته است. این گزارش همچنین نشان میدهد که عرضه نسل جدید از کارتهای گرافیک سبب شده است که این حوزه در سال 2016 با افزایش محبوبیت روبرو شود و درآمد قابل توجهی را نصیب کمپانیهای بازی ساز کند.
موسسه SuperData Research همچنین در جدیدترین گزارش خود نشان داده است که بازیهای رایگان یا به اصطلاح F2P بیشترین سهم در کسب درآمد در حوزه بازیهای PC را داشته اند. بر این اساس، سه بازی League of Legends، World of Tanks و Dota 2 به تنهایی توانستهاند 18.6 میلیارد دلار درآمد بدست بیاورند و بازی LoL به تنهایی موفق به کسب 1.7 میلیارد دلار درآمد شده است.
پیش بینیهای صورت گرفته توسط این موسسه نیز نشان میدهد که بازیهای رایگان قادر خواهند بود تا سال 2019 در حدود 21.3 میلیارد دلار درآمد بدست بیاورند و بازیهای کامپیوتری نیز در سال آینده با یک افت درآمد همراه خواهند بود، اما در سال 2018 این میزان با یک رشد صعودی همراه خواهد شد.
گرد آورنده: رنگین کمان دانلود
منبع: DsoGaming, TechSpot
![برچسب برچسب](https://rozblog.com/temp/skin/ahangfa/images/tag.png)
برچسب :
گیمینگ بازی ,
بازی ,
گیمینگ ,
گیم کنسول بازی ,
کنسول بازی ,
گیم ,
SuperData Research ,
Overwatch ,
گوشی هوشمند ,
کامپیوتر خانگی ,
سال 2016 موفقترین سال برای حوزه گیمینگ و بازی، پرفروشترین بازیها را بیشتر بشناسیم ,